شرکت پارس گهر | تولیدکننده هاردنرهای اپوکسی

02146848090

info[at]parsgohar.ir

شهرقدس، بلوار انقلاب، صنعت یکم کوی حرفه و فن پلاک 14

ایران، تهران

آموزش گام به گام کار با رزین اپوکسی به زبان ساده (5)

آموزش گام به گام کار با رزین اپوکسی به زبان ساده (5)
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت همراهان گرامی
با سری آموزشهای گام به گام روش کار با رزین اپوکسی به زبان ساده (قسمت پنجم) همراه شما هستیم.
اگر قسمتهای قبل را مطالعه نکرده اید پیشنهاد میکنم حتماً قبل از ادامه این قسمت ، مقالات زیر را مطالعه نمایید:

آموزش گام به گام کار با رزین اپوکسی به زبان ساده (1)
آموزش گام به گام کار با رزین اپوکسی به زبان ساده (2)
آموزش گام به گام کار با رزین اپوکسی به زبان ساده (3)
آموزش گام به گام کار با رزین اپوکسی به زبان ساده (4)

پوشش نهایی

کارکرد پوشش نهایی از قبیل رنگ‌زدن یا لاک‌زدن بر روی اپوکسی جهت پیراستن و محافظت اپوکسی از نور آفتاب می‌باشد. انجام این کار باعث می‌شود که پوشش اپوکسی عمر بیشتری را بخاطر محافظت پوشش نهایی بر روی آن داشته باشد.پوشش اپوکسی بهمراه پوشش نهایی با یکدیگر مجموعه‌ای را تشکیل می‌دهند که باعث محافظت بهتر نسبت به هریک از آن‌ها به تنهایی خواهد شد.

برای انتخاب نوع پوشش نهایی توجه به محافظت اپوکسی از نور آفتاب اولویت اول می‌باشد. محافظت طولانی مدت پوشش اپوکسی از UV (اشعه فرابنفش) وابستگی کامل به کیفیت اعمال پوشش نهایی دارد که باید بخوبی نور آفتاب را نسبت به رنگدانه‌ها و خود اپوکسی فیلتر نماید. یک کفپوش با پوشش نهایی فوق‌العاده شیشه‌ای و براق، بمراتب بازتابش بیشتری از نوری که به سطح اپوکسی برخورد می‌کند را نسبت یک سطح کدر داراست. سایر پارامترها تاثیرات مشابهی دارند. بطورمثال پوشش سفیدرنگ(بخصوص پوشش سفید براق و شیشه‌ای) بیشترین طول عمر را در بین رنگ‌ها خواهد داشت.

اکثر پوشش‌ها با رزین اپوکسی سازگارند. پوشش اپوکسی که کاملا سخت شده باشد تقریبا شبیه به یک پلاستیک سخت می‌باشد و بدین معنی است که اکثر حلال‌ رنگ‌ها باعث نرم شدن، متورم شدن و یا واکنش با آن نخواهند شد. با اینحال بهتر است قبل از شروع کار یک نمونه تست بر روی یک پانل انجام شود تا از سازگاری آن‌ها اطمینان لازم حاصل شود.

 

انواع پوشش‌ها جهت محافظت از رزین اپوکسی

1- لاتکس

این پوشش‌ها علاوه بر اینکه با رزین های اپوکسی سازگار است، بخوبی نیز از آن در برابر اشعه UV محافظت می‌کند. در بسیاری از طرح‌های معماری پوشش لاتکس مناسبترین گزینه است اما پایداری آن‌ها هم محدود می‌باشد.

 

2- الکید

این پوشش …

ادامه این مطلب را در فایل زیر دنبال کنید :